Sommar å diagnoser

Hej allihopa!
 
Då har det återigen gått ett tag sen sist. Det har varit mycket som hänt i livet dom senaste månaderna å jag har inte riktigt vetat hur jag ska hantera allt.
 
Men med tid kommer balans, förhoppningsvis. Efter flera månader av undersökningar, prover å psykiatrikontakt har jag nu fått mina diagnoser. Bipolär typ 2, PTSD å panikångest. Hur det känns? Vissa dagar känns det helt okej, andra dagar vill man bara vara normal. Vad nu normal ens är, det vet jag inte längre. Har väl alltid förstått att jag kanske inte riktigt är som "alla andra"... inte förstått hur jag ibland klarar mig på så lite sömn, hur jag ibland kan ha så mycket energi å sen nästa dag falla ner i en djup depression å bara känna för att avsluta allt. Men, diagnosen är satt å det känns okej. Ja, det känns okej... För nu kan jag bara leva vidare å försöka förstå mig själv, försöka få min familj å mina vänner att förstå mig. Vilket inte är så lätt alltid men det blir nog bra till slut ändå, hoppas jag.
 
Mycket annat som också händer, mycket nytt. Spännande samtidigt som det är så otroligt nervöst. En dag i taget, visst är det så man får leva? Å bara vara tacksam över vad livet har att erbjuda. Det är lite över en månad kvar till min semester, har tagit ut 2 veckors semester i år trots att jag hade rätt till 5 veckor. Men den som spar den har ;) Vet inte alls hur hösten kommer att se ut så jag tänkte att det kan vara skönt å ha lite sparat... dessutom kommer inte Alasan ha mer än 2 veckors semester å jag känner mig inte så jättesugen på att sitta ensam hemma hela sommaren å glo. Finns inga möjligheter att resa/flyga just nu så isåfall skulle det bara bli att chilla. Två veckor räcker gott å väl för det ;) Min första intjänade semester någonsin! Jag är nästan 30 å har äntligen min första semester!
 
 Nu blir det lite chill på balkongen, är fortfarande 18 grader varmt här å det är sååååå skönt att värmen äntligen har kommit. Överallt är grönt å vackert å det känns så lätt i själen... Snart blir det bastu å filmkväll med mitt hjärta. Hoppas att ni alla mår bra å njuter av sommaren å värmen!
 
- MariaKristina

Kommentera här: